Savetovanje
Terminom savetovanje obuhvaćeni su različiti terapijski postupci i modeli koji se odvijaju između dve osobe (terapeuta i klijenta) čime se pruža pomoć pojedincima i osobama iz njihove okoline za vlastiti napredak, lično odrastanje i bolje socijalno funkcionisanje.
S obzirom na usmerenje razlikujemo direktivno i nedirektivno savetovanje. Kod direktivnog savetovanja pažnja se usmerava ka promeni u ličnosti klijenta, dok se nedirektivnim savetovanjem pomaže klijentu da sam otkrije svoje potencijale, odnosno da, uz pomoć terapeuta, u najvećoj meri pomogne sopstvenom razvoju i sticanju identiteta. U socijalnom radu, to je popularna metoda koju koriste savetnici kako bi vodili pojedince, porodice, grupe – takvim aktivnostima, kao što su ukazivanje na alternativne mogućnosti, pomoć u formulisanju ciljeva i obezbeđivanju potrebnih informacija.
Coaching
Koučing (eng. coaching) je oblik razvoja u kome osoba koja se zove kouč (eng. coach) podržava učenika ili klijenta u postizanju određenog ličnog ili profesionalnog cilja pružanjem obuke i vođstva. Ponekad, koučing može značiti neformalni odnos između dvoje ljudi, od kojih jedan ima više iskustva i stručnosti nego drugi i nudi savete i smernice; koučing se razlikuje od mentorstva u fokusiranju na specifične zadatke ili ciljeve, za razliku od opštih ciljeva ili ukupnog razvoja.
Koučing podstiče i omogućava novi način razmišljanja i podržava primenu novostečenih znanja kroz konkretne akcije, kao i brže postizanje željenih ciljeva i rezultata. Cilj koučinga je lični i/ili profesionalni razvoj pojedinca preko trenutnih okvira. Više o tome možete pročitati na našoj početnoj stranici.
Tipovi koučinga
Predstavlja podršku ličnom razvoju pojedinca u bilo kom aspektu njegovog života – specifičnim ličnim projektima, poslovnim uspesima, promenama u životu pojedinca, odnosima koje gradi sa drugima, ciljevima koje želi da ostvari…
Životni trener (eng. Life coach) je termin koji se u ovom procesu neminovno javlja i predstavlja osobu koja poput terapeuta pomaže pojedincu u usklađivanju ličnih i poslovnih dešavanja u životu. Kao osnova koriste se dve društvene nauke, pre svega sociologija i psihologija i po potrebi sekundarne naučne discipline kao što su: ekonomija, trgovina, analitika, geopolitika i dr. Shvatanja su da 21. vek predstavlja pogodno tlo za razvijanje ličnog savetnika po pitanju životnih i poslovnih odluka.
Primenjuje se na različite oblasti poslovanja i ima za cilj razvijanje kompetentnije, efektivnije i produktivnije osobe. Klijenti su najčešće vlasnici kompanija, rukovodioci i menadžeri.